mandag 25. februar 2008

Kommentar til - Egoistiske verdensmestere med puter under armene.


Da har jeg lest artikkelen " Egoistiske verdensmestere med puter under armene," på Dagbladet.no. link:http://www.dagbladet.no/magasinet/2008/02/11/526545.html. Den handler om " Milleniere" i arbeidslivet, de som er født fra 1985-1995. Jeg er jo en "millenier" selv, og jeg har også en deltidsjobb. Jeg kjenner meg jo selv igjen i mye av det som blir skrevet, men ikke nødvendigvs meg selv. Jeg er selv opptatt av mote, og liker "fast food". Jeg har ikke Ipod, men mange av vennene mine har det, og det er sant at Ipoden er noe mange bruker mye tid på. At vår generasjon er så mye slappere enn den forrige, det vet jeg ikke helt. Det er nok mennesker som vet dette bedre enn meg, men mitt inntrykk er at mange tar ting for gitt. Mange tror ting løser seg av seg selv, og at man ikke trenger å legge inn store innsatsen. Vi lever livet, men det mener jeg vi også har rett til å gjøre, mtp hvordan verden har utviklet seg i dag. Hvis noen tror at vi er en dårligere generasjon enn de forrige, tar nok hvertfall helt feil. For det vi ungdommer gjør er å tilpasse oss samfunnet på nye måter, og den dagen vi blir eldre, vil det være våre unge som tilpasser seg vårt samfunn. En fin film om "The millenial generation.":

Ingen kommentarer: